om att prioritera saker man inte vill prioritera

Det är ju endå April. Jag kan sitta ute på balkonen i t-shirt utan att frysa. Om mindre än ett sommarlov är det sommarlov. Exakt 58 dagar tills jag slutar ettan.
8 veckor och två dagar
2 månader och 48 timmar
om jag tittar ut ifrån balkongen, där jag nu har börjat att gunga på stolen ser jag en tant som sitter och solar. Hon har svarta solglasögon på sig och en beige tröja. Hon ser lyckligare ut än vad jag gör just nu, och jag tror inte att det främst beror på att jag har 58 dagar kvar i skolan, eller att jag nu börjat få lite gåshud på mina bara armar.
man borde inte gå i skolan som sexton snart sjutton.Inte nu iallafall. Inte när verkligheten skriker på en utanför lektionsfönstret att "börja leva". Man borde göra mera saker som inte är så svåra. Som att måla av sin syster i en park, äta italiensk glass, fråga människor om meningen med livet, lyssna på edit piaf, sova skavfötters, beställa pizza och äta direkt ur kartongen, lära sig cykla utan händer och bli kär i någon som man inte borde bli kär i.
hoppas ni förstår principen.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ett så fint inlägg. Åh.

2009-04-16 @ 10:46:51
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Felicia

fint du skriver. jag riktigt ser den där tanten framför mig

2009-04-18 @ 00:21:12
URL: http://felischa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0